سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اپل احتمالاً ظرفیت و سرعت رم آیفون 15 را ارتقا میدهد

نظر

شایعات تایید نشده پیش از این ادعا کرده بودند که اپل ظرفیت رم آیفون 15 را در سال جاری از 6 گیگابایت به 8 گیگابایت افزایش خواهد داد. در همین راستا، یک موسسه تحقیقاتی می گوید که نسل جدید آیفون ها علاوه بر رم بزرگتر، به رم سریع تری نسبت به نسل قبلی مجهز خواهند شد. در ادامه با وبلاگ فلامینگو همراه باشید.


Trendforce می گوید که امسال شاهد تولید رم های کلاس سرور بیشتر از رم موبایل خواهیم بود. به گفته این موسسه تحقیقاتی، اپل به طور جدی در تلاش است تا از رم بهبود یافته استفاده کند، اما استاندارد مورد استفاده اپل در حال حاضر ذکر نشده است.

مشخص نیست که ارتقای رم فقط در گوشی های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس انجام می شود یا اینکه اپل این تغییر را در آیفون 15 و آیفون 15 پلاس نیز اعمال خواهد کرد.

در سال 2022، اپل رم آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس را به LPDDR5 ارتقا داد، در حالی که آیفون 14 و آیفون 14 پلاس همچنان از رم LPDDR4X استفاده می کنند. هر چهار گوشی به 6 گیگابایت رم مجهز هستند.

آیفون 15 پرو با قاب تیتانیومی، دکمه های غیر متحرک و 8 گیگابایت رم تولید می شود.

ممکن است در سال 2023 شاهد اضافه شدن رم LPDDR5X به آیفون باشیم. پیش از این شایعه شده بود که اپل در سال 2024 از این رم استفاده خواهد کرد، یعنی زمانی که سری آیفون 16 رونمایی می شود.

 

منبع: مجله نوبل