سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش مسدودسازی تماس بینالملل در تلفن همراه

نظر

 

 

 

در این مقاله نحوه مسدودسازی تماس های بین المللی در خط تلفن همراه همراه اول و ایرانسل را آموزش داده ایم. چندی پیش خبری مبنی بر کلاهبرداری افراد سودجو از طریق تماس از شماره های بین المللی با گوشی های ایرانی منتشر شد. در ادامه با وبلاگ فلامینگو همراه باشید.


بر اساس این خبر، برخی از مشترکان تلفن همراه از شماره های ناشناس و مشکوک، تماس های خارجی دریافت می کنند و کلاهبرداران پس از برقراری تماس، تماس را به سمت مورد نظر خود هدایت می کنند و این امر باعث می شود که قبض های گزافی دریافت کنند و هزینه های گزافی را به کاربران تحمیل کنند. او انجام می دهد.

این موضوع محدود به یک اپراتور نیست و مشترکان تمامی اپراتورهای مشترک کشور از دریافت چنین تماس هایی خبر داده اند. این تماس ها حتی مختص کشور ما هم نیست و از چند سال پیش در همه جای دنیا رخ می دهد.

در واقع تماس هایی که انجام می شود برای فرد تماس گیرنده هزینه دارد و طرف مقابل به دلیل بی اطلاعی از این موضوع و کنجکاوی در مورد اینکه چه کسی از خارج تماس گرفته است سعی در برقراری تماس دارد و این اتفاق منجر به درآمدزایی برای مخاطب می شود. مبتکر تماس و تحمیل هزینه های سنگین برای مقصد تماس.

محمد امامی، مدیرکل دفتر نظارت بر ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات گفت: متأسفانه سازمان تنظیم مقررات نمی تواند اقدام جدی در این زمینه انجام دهد، زیرا این یک معضل جهانی است و ما نیز مانند سایر کشورها فقط گیرنده آن هستیم. " ما تماس می گیریم و تماس گیرندگان در کشورهای دیگر هستند.

همچنین پیمان قره‌داقی، مدیرکل حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می‌گوید: توصیه ما به مشترکان این است که در صورت مشاهده تماس بی‌پاسخ روی تلفن همراه خود، حتماً به پیش شماره آن توجه کنند و در صورت تعلق نداشتن پیش شماره. به ایران (98+) به هیچ عنوان با آن شماره تماس نگیرید.

به این ترتیب جلوگیری از این اتفاق بر عهده مشترکان تلفن همراه است و مشترکان نیز دو راه برای مقابله با این گونه کلاهبرداری ها دارند؛ اولین روش همانطور که مدیرکل حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد، پاسخ ندادن به تماس های شماره های خارجی ناشناس است.

روش دوم این است که تماس های دریافتی از خارج از کشور را به طور کامل در خط خود مسدود کنید. در واقع همان طور که می توانیم در تلفن ثابت صفر دوم را ببندیم تا تماس های بین المللی ورودی و خروجی را مسدود کنیم، همین کار را برای خط تلفن همراه نیز می توان انجام داد.

دو اپراتور برتر تلفن همراه کشور یعنی همراه اول و ایرانسل راه هایی را برای قطع یا مسدود کردن تماس های بین المللی با شماره خطوط مشترکان در نظر گرفته اند.

البته این روش زمانی پیشنهاد می شود که هیچ دوست و آشنایی در خارج از کشور ندارید و مطمئن هستید که هیچ تماس بین المللی دریافت نخواهید کرد زیرا در صورت مسدود شدن تماس بین المللی دیگر تماسی از خارج از کشور با شماره شما برقرار نخواهد شد.

در هر صورت، اگر از بستن تماسهای خارجی خود مطمئن هستید، باید موارد زیر را انجام دهید:

مسدود کردن تماس های بین المللی در خط همراه اول

تمامی مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول می توانند به صورت رایگان تماس های بین المللی را در خط خود مسدود کنند. این امر با کدهای دستوری ارائه شده در جدول زیر امکان پذیر است.

نوع درخواست
کد دستوری
ایجاد محدودیت مکالمه بین الملل 1#*2922*10*
رفع محدودیت مکالمه بین الملل 2#*2922*10*
اعلام وضعیت محدودیت 0#*2922*10*
دریافت راهنمای سرویس 9#*2922*10*

مسدود سازی تماس بین الملل در خط ایرانسل

با الزام رگولاتوری مبنی بر ارائه سرویس مسدود سازی تماس بین الملل توسط اپراتورها، ایرانسل نیز این سرویس را به صورت رایگان و با استفاده از کدهای دستوری در اختیار مشترکین خود قرار داده است.

نوع درخواست
کد دستوری
مسدودسازی تماس‌های بین‌الملل 1#*8*1*555*

فعال‌سازی تماس‌های بین‌الملل

 

2#*8*1*555*

 

 

منبع: manageengine