سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت آیفون 15 اولترا احتمالا از 1?300 دلار شروع خواهد شد

نظر

iOS 15 - ????? ??????? iOS 15!

طبق ادعاهای غیررسمی، آیفون 15 اولترا (گل سرسبد سال 2023 اپل) با قیمت پایه 1299 دلار عرضه می شود، در حالی که آیفون 14 پرو مکس به عنوان قدرتمندترین و پیشرفته ترین گوشی فعلی اپل، 1099 دلار قیمت دارد. در ادامه با وبلاگ فلامینگو همراه باشید.

افزایش قیمت آیفون 15 اولترا نتیجه افزایش هزینه های تولید و تورم، اهمیت ویژه اپل به حاشیه سود و استفاده از مواد اولیه با کیفیت بالاتر مانند تیتانیوم است. اگر شایعه قیمت آیفون 15 اولترا صحت داشته باشد، شاهد بزرگترین افزایش قیمت یک نسل آیفون در تاریخ خواهیم بود.

طبق گزارش Gizmochina، شایعات متناقض می گویند که اپل در سال آینده تغییرات قابل توجهی در گوشی پرچمدار خود ایجاد خواهد کرد. اولین تغییر مهم استفاده از پسوند "Ultra" به جای "Pro Max" است. گفته می شود که اپل لبه های آیفون 15 اولترا را مشابه مک بوک های نسل جدید خم خواهد کرد. همچنین احتمالاً در آیفون 15 اولترا شاهد استفاده از دوربین با لنز پریسکوپی خواهیم بود.

یکی از شایعات جالب در مورد آیفون 15 اولترا استفاده از بدنه تیتانیومی است. شاسی تیتانیومی تقریباً سه تا چهار برابر مقاوم‌تر از فولاد ضد زنگی است که اپل در حال حاضر در گوشی‌های خود استفاده می‌کند. استفاده از تیتانیوم هزینه بیشتری برای اپل خواهد داشت. طبق برآوردهای غیر رسمی، اپل در حال حاضر تا 1.50 دلار به ازای هر کیلوگرم فولاد ضد زنگ می پردازد، اما باید 35 تا 50 دلار برای هر کیلوگرم تیتانیوم بپردازد.

اپل در حال حاضر گوشی رده بالای خود را با حافظه پایه 128 گیگابایتی عرضه می کند. آیفون 15 اولترا احتمالا با 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی پایه در دسترس خواهد بود. این گوشی نسبت به مدل های استاندارد خانواده آیفون 15 به پورت USB-C سریع تری مجهز خواهد شد.

اگرچه افزایش قیمت آیفون 15 اولترا تقریباً قطعی به نظر می رسد، اما چیزی در مورد قیمت آیفون 15، آیفون 15 پلاس و آیفون 15 پرو اعلام نشده است. بعید است که اپل به سادگی قیمت مدل اولترا را افزایش دهد. اپل عادت ندارد برای دستگاه های مختلف در یک خانواده شکاف قیمتی زیادی ایجاد کند.