سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترفندهای گوشی سامسونگ; 20 ترفندی که باید بدانید

نظر

اگر از گوشی هوشمند سامسونگ استفاده می کنید، ممکن است ندانید که چگونه از آن بیشترین بهره را ببرید. ما در Mobileto هر روز با موبایل سروکار داریم و ترفندهای گوشی های اندرویدی را به خوبی یاد گرفتیم. البته همه ترفندها و تغییرات ممکن است مورد پسند همه قرار نگیرد و بسیاری از شما آنها را بشناسید. اما در این مقاله به معرفی 20 ترفند گوشی سامسونگ می پردازیم که با OneUI و اندروید 10 سازگار است. در ادامه با وبلاگ فلامینگو همراه باشید.

1. از کلیدهای کنترل صدا برای رسانه استفاده کنید

 

در سال 2020، کمی عجیب و احمقانه است که از دکمه تنظیم صدا فقط برای کنترل صدا استفاده می شود. ما اغلب گوشی‌های خود را در حالت بی‌صدا یا لرزش قرار می‌دهیم، بنابراین کنترل صدای سیستم یا اعلان‌ها با دکمه تنظیم صدا بسیار بی‌معنی است. سامسونگ یکی از تولیدکنندگان تلفن همراه است که هنوز عملکرد این دکمه را به کنترل صدا سیستم محدود نکرده است و با این ترفند گوشی سامسونگ امکان تنظیم صدای رسانه با این دکمه را به شما می دهد. تغییر استفاده از این دکمه بسیار ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دکمه صدا را فشار داده و گزینه "Use Volume keys for media" را فعال کنید.

2. برنامه ها را بر اساس حروف الفبا مرتب کنید

این یکی از ترفندهای گوشی سامسونگ است که شما عاشق آن خواهید شد. به‌طور پیش‌فرض، سامسونگ صفحه راه‌انداز برنامه را مانند صفحه اصلی مرتب می‌کند و برنامه‌های جدیدتر به انتهای لیست می‌روند و می‌توانید موقعیت آنها را خودتان تغییر دهید. این واقعا بیهوده و غیر منطقی است! برای سهولت کار خود می توانید برنامه ها را بر اساس حروف الفبا مرتب کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که منوی بالا سمت راست را باز کرده و روی Sort ضربه بزنید تا گزینه مرتب سازی بر اساس حروف الفبا را پیدا کنید. باور کنید این خیلی بهتر است!

3. صفحه اصلی و راه‌انداز برنامه را باز کنید

به طور پیش فرض، سامسونگ تعداد کمی برنامه را روی صفحه اصلی قرار می دهد، اما گوشی های تولید شده در سال های اخیر دارای صفحه نمایش بزرگ هستند و دلیلی برای داشتن این تعداد برنامه در صفحه اصلی وجود ندارد. یک ناحیه خالی از صفحه اصلی را لمس کنید و نگه دارید، روی تنظیمات ضربه بزنید و برنامه ها را مطابق میل خود مرتب کنید یا آن را روی بزرگترین حالت 5x6 تنظیم کنید. بنابراین برنامه های بیشتری روی صفحه خواهید داشت و راحت تر به آنها دسترسی خواهید داشت.

4. مرورگر پیش فرض را به گوگل کروم تغییر دهید

این یک ترفند گوشی سامسونگ است، اما به همان اندازه که مرورگر اینترنت سامسونگ می تواند جالب باشد، بسیاری از مردم ترجیح می دهند با کروم کار کنند. اگر کروم را بیشتر دوست دارید، به تنظیمات برنامه‌های پیش‌فرض بروید (به تنظیمات زیر برنامه‌ها بروید) و مرورگر را به Chrome تغییر دهید، در غیر این صورت تمام پیوندهایی که باز می‌کنید در اینترنت سامسونگ باز می‌شوند.

5. صفحه کلید را به GBoard تغییر دهید

این یکی از ترفند های گوشی سامسونگ است که واقعا اجباری است. صفحه کلید مجازی سامسونگ واقعا بد است! پیشنهادات خیلی کند هستند، تایپ کردن سخت است و طراحی کلی به نظر می رسد که بدون فکر کردن به انگشتان انسان انجام شده است! صفحه کلید مجازی گوگل (GBoard) را دانلود کنید و مطمئن باشید که دیگر هرگز از صفحه کلید اصلی سامسونگ استفاده نخواهید کرد.

6. کلید Bixby را غیرفعال کنید و آن را به دکمه منوی پاور تغییر دهید

با توجه به تنظیمات کارخانه، نگه داشتن کلید پاور در گلکسی اس 20 و گوشی های جدیدتر امکان خاموش یا راه اندازی مجدد گوشی را نمی دهد. این واقعا آزاردهنده است. برای رفع این مشکل باید از یک ترفند دیگر گوشی سامسونگ استفاده کنید. از بالای صفحه، صفحه اعلان ها را باز کنید، روی نماد پاور ضربه بزنید و در پایین صفحه گزینه "تنظیمات کلید کناری" را مشاهده کنید. در این قسمت می توانید منوی «Press and Hold» را مشاهده کرده و میزان استفاده از دکمه Bixby را تغییر دهید. چه کسانی این روزها در ایران از بیکسبی استفاده می کنند؟

7. درصد باتری را در نوار وضعیت فعال کنید

کاربران زیادی هستند که درصد باتری برایشان مهم است. بنابراین دانستن میزان دقیق باتری برای این افراد یک ضرورت است. یکی از ترفندهای گوشی سامسونگ که به راحتی قابل پیاده سازی است، امکان نمایش درصد باتری است. برای این کار، پنل اعلان را از بالای صفحه باز کنید، دوباره آن را پایین بکشید تا قسمت تنظیمات سریع را ببینید، سپس روی منوی سه نقطه ضربه بزنید. در این قسمت گزینه "نوار وضعیت" را مشاهده می کنید و گزینه ای وجود دارد که می توانید درصد باتری را فعال کنید.

8. نوار لغزنده تنظیم روشنایی را فعال کنید و کنترل رسانه و دستگاه را غیرفعال کنید

در منوی تنظیمات نوار وضعیت، نواری وجود دارد که روشنایی صفحه را تنظیم می کند. در این حالت، هر زمان که صفحه اعلان را به پایین بکشید، می توانید به نوار لغزنده تنظیم روشنایی نیز دسترسی داشته باشید. بهتر است رابط کنترل رسانه و دستگاه را غیرفعال کنید، زیرا این گزینه ها بی فایده هستند و فقط فضای اعلان را اشغال می کنند.

9. Samsung Weather Notifications را غیرفعال کنید

آیا از برنامه گوگل استفاده می کنید؟ آیا هر روز هشدار آب و هوا دریافت می کنید؟ بنابراین برای ارسال همان اعلان‌های آب‌وهوا به اپلیکیشن دومی نیاز ندارید. در تنظیمات Apps، گزینه "Weather" را پیدا کنید و همه اعلان‌های برنامه را غیرفعال کنید. غیرفعال کردن این گزینه بر ویجت آب و هوا در صفحه اصلی تأثیری نمی گذارد، فقط اعلان های غیر ضروری را غیرفعال می کند و کمی آرامش را بیشتر می کند.

10. زمان نمایش را افزایش دهید

سامسونگ گوشی های خود را برای روشن ماندن 30 ثانیه تنظیم کرده است. به نظر من در عین محافظه کاری و بی خطر بودن می تواند آزاردهنده هم باشد! یکی از ترفندهای گوشی سامسونگ این است که می توانید این زمان را افزایش دهید. به تنظیمات صفحه بروید و آن را روی 1، 5 یا حتی 10 دقیقه تنظیم کنید.

11. نرخ نوسازی صفحه را روی 120 هرتز تنظیم کنید

گوشی های جدید سامسونگ از جمله گلکسی اس 20 دارای صفحه نمایش فانتزی و زیبا با نرخ رفرش 120 هرتز هستند. شما باید از این ویژگی استفاده کنید تا حرکت صفحه نمایش را نرم‌تر کنید و تجربه بازی بهتری داشته باشید. به طور پیش فرض سامسونگ برای بهبود عمر باتری این عدد را روی 60 هرتز تنظیم کرده است. اما با باتری 4000 میلی آمپر ساعتی یا بالاتر، تغییر زیادی در عمر باتری ایجاد نخواهد شد. بنابراین یکی از ترفندهای گوشی سامسونگ رفتن به تنظیمات نمایشگر و تنظیم نرخ رفرش روی 120 هرتز است. البته متاسفانه بسیاری از افراد تفاوت این دو عدد را نمی دانند و حتی ممکن است متوجه تفاوت عملکرد نمایشگر نشوند. اما اگر جزو این دسته نیستید، همین حالا تنظیمات را تغییر دهید.

12. برای مشاهده مطالب بیشتر گزینه Zoom را غیرفعال کنید

اگر دید شما روی گوشی خیلی خوب نیست، احتمالا دید شما خوب نیست! برای بسیاری از افراد، از جمله من، دیدن محتوای صفحه گوشی آنطور که واقعاً هست بسیار مهم است. تنظیمات پیش فرض فونت و اندازه متن سامسونگ برای من و احتمالاً دیگران خیلی بزرگ است. بنابراین بهتر است از یکی از ترفندهای گوشی سامسونگ استفاده کنید و این ابعاد را کاهش دهید.

13. پانل های لبه را غیرفعال کنید

ویژگی پنل های جانبی نمایشگر در گوشی های سامسونگ همیشه عجیب و اغلب بی فایده بوده است. البته عده ای هم عاشق این قابلیت هستند اما به نظر من این گزینه فقط باعث خرابکاری و لمس ناخواسته و باز شدن برنامه ها می شود. یکی از ترفندهای گوشی سامسونگ این است که می توانید این گزینه را غیرفعال کنید. به تنظیمات بروید و "Edge panels" را جستجو کنید و هنگامی که آن را پیدا کردید، کلید غیرفعال کردن آن را پیدا خواهید کرد.

14. حرکات دست را فعال کنید

هنگامی که یک گوشی جدید با ویژگی های عالی خریداری می کنید، دیگر نیازی به استفاده از دکمه های ناوبری قدیمی ندارید. یکی از ویژگی های گوشی های اندروید به خصوص سامسونگ، امکان کنترل گوشی با حرکات دست است. همچنین فعال کردن آن بسیار آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به تنظیمات بروید و عبارت Navigation type را جستجو کنید و همه گزینه ها را انتخاب کنید. البته گزینه "hints" را غیرفعال کنید زیرا به آن نیاز ندارید. در اندروید 10 خیلی زود از این قابلیت استفاده خواهید کرد و پیشنهاد می کنم حتما آن را امتحان کنید. تغییر معمولا سخت است، اما من حتی یک نفر را ندیده ام که از این تغییر راضی نباشد.

15. ورود از صفحه اصلی به پنل اطلاع رسانی را فعال کنید

در تلفن‌های سامسونگ، وقتی روی صفحه اصلی هستید و انگشت خود را به بالا یا پایین می‌کشید، راه‌انداز برنامه باز می‌شود. اما یکی از ترفندهای گوشی سامسونگ این است که می توانید این گزینه را تغییر دهید. تنظیمات صفحه اصلی را باز کنید و به دنبال "Swipe down for notification panel" بگردید و آن را فعال کنید.

16. لرزش هشدار هوشمند را غیرفعال کنید

هشدار هوشمند یکی از ویژگی های خوب اما بسیار آزاردهنده در گوشی های سامسونگ است. در واقع عملکرد هشدار هوشمند به این صورت است که وقتی گوشی روی میز بیکار است و تماس یا پیامی دریافت می کنید و گوشی را برمی دارید، ویبره می کند. فایده واقعی این گزینه چیست؟ وقتی گوشی را برمی داریم صفحه یا نوتیفیکیشن را می بینیم و متوجه می شویم که چه اتفاقی می افتد و نیازی به لرزش نیست. البته این گزینه برای افرادی که نابینا هستند می تواند مفید باشد. اما برای دیگران کاملاً بی فایده است.

17. گزینه خواب برنامه های استفاده نشده را غیرفعال کنید

پروتکل های صرفه جویی در انرژی سامسونگ در رابط کاربری OneUI رفتاری دارند که برنامه های استفاده نشده را غیرفعال می کند یا آنها را به حالت خواب می برد. این گزینه باعث می‌شود برنامه‌های مهمی که اغلب از آنها استفاده نمی‌کنید عملکرد اصلی خود را از دست بدهند و به‌روزرسانی مداوم در پس‌زمینه متوقف شوند. ایده پشت این ویژگی از این واقعیت ناشی می شود که افراد یکسری برنامه را نصب می کنند و هرگز از آنها استفاده نمی کنند و این برنامه ها باتری را خالی می کنند. برای کسانی که دانش محدودی در مورد گوشی های هوشمند دارند، این گزینه ممکن است مفید باشد. اما برای کسی که نمی خواهد اعلان هیچ یک از برنامه ها را از دست بدهد، اصلا خوب نیست. بنابراین یکی از ترفندهای گوشی سامسونگ امکان غیرفعال کردن این گزینه است.

18. گزینه بهینه سازی باتری برای Google Photos را غیرفعال کنید

Google Photos یکی از برنامه های مورد علاقه بسیاری از کاربران است و عملکرد ابری آن بسیار جذاب است. اما اندروید عملکرد اپلیکیشن ها را با قابلیت «بهینه سازی باتری» در اولویت قرار می دهد. بارگذاری عکس ها در این برنامه ساعت ها طول نمی کشد تا باتری خالی شود. اما اندروید این برنامه را یکی از پرکاربردترین برنامه ها معرفی کرده و کارایی آن را محدود می کند. خوشبختانه یکی از ترفندهای گوشی سامسونگ این است که می توانید این رفتار را غیرفعال کنید. به تنظیمات بروید، گزینه "بهینه سازی مصرف باتری" را پیدا کنید. بر روی گزینه بهینه سازی باتری و سپس بر روی گزینه “App not optimized” ضربه بزنید و گزینه “All” را انتخاب کنید. سپس گزینه Photos را پیدا کرده و آن را غیرفعال کنید.

19. شدت ارتعاش اعلان ها را کاهش دهید

یکی از گزینه‌هایی که من واقعاً آن را دوست ندارم، لرزش‌های پیش‌فرض اعلان‌ها است که فوق‌العاده شدید و آزاردهنده هستند. این لرزش ها در خط تولید گوشی های پیکسل واقعا نرم و دوست داشتنی هستند. خوشبختانه یکی از ترفندهای گوشی سامسونگ این است که می توانید از شدت این لرزش ها بکاهید. در قسمت تنظیمات گوشی گزینه Vibration Intensity را پیدا کرده و هر گزینه ای را که می خواهید از شدت آن کم کنید.

20. گزینه Samsung Daily را غیرفعال کنید

گزینه Samsung Daily فعالیت سامسونگ برای به روز رسانی اخبار و رویدادها است. برخی از افراد این گزینه را می پسندند، اما وجود چنین ویژگی در ایران واقعاً ضروری نیست. این برنامه فقط از دیتا و رم گوشی استفاده می کند و کاربرد دیگری ندارد. یکی از ترفندهای گوشی سامسونگ غیرفعال کردن این گزینه است. صفحه اصلی گوشی را طولانی لمس کنید و صفحه را بکشید تا به پنل Samsung Daily برسید. برای غیرفعال کردن این صفحه کلیدی وجود دارد که می توانید آن را خاموش کنید.