سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علت قفل شدن ماشین لباسشویی بوش

نظر

Elettrocaes Assistenza elettrodomestici Bosch, Siemens, Neff, Gaggenau a Ro...

در معمولی ترین حالت بعد از اتمام برنامه شستشو در ماشین لباسشویی بوش، بعد از یک تا دو دقیقه درب ماشین لباسشویی باز می شود و می توانید لباس های تمیز و خشک شده را بیرون بیاورید. اما گاهی ممکن است پس از اتمام فرآیند شستشو، درب ماشین لباسشویی باز نشود و قفل بماند. در ادامه این مطلب قصد داریم علت قفل بودن ماشین لباسشویی بوش را با هم بررسی کنیم و راهکارهایی برای رفع این مشکل در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه با وبلاگ فلامینگو همراه باشید.

اگر راه حل های زیر که باعث قفل شدن ماشین لباسشویی بوش می شود جواب نداد، بهترین کار این است که از یک تعمیرکار خوب و حرفه ای و آشنا به لوازم خانگی بوش کمک بگیرید و خودتان کاری برای رفع این مشکل انجام ندهید.

دلیل باز نشدن درب ماشین لباسشویی بوش

دلیل قفل بودن ماشین لباسشویی می تواند به دلایل زیادی بستگی داشته باشد. گاهی ممکن است به دلیل مشکلاتی در تخلیه آب یا خراب شدن میکرو سوئیچ یا گیرکردن لباس ها بین درب و محفظه داخلی و بسیاری موارد دیگر این مشکل پیش بیاید.

بازکردن درب ماشین لباسشویی بوش در حالت عادی مشکلی ندارد و پس از اتمام برنامه ای که برای شستشو در ماشین لباسشویی بوش انتخاب کرده اید انجام می شود. اما در صورت وجود مشکل در سیستم داخلی باید سریعا بررسی و رفع شود. زیرا عدم توجه به این مشکل و ادامه استفاده از ماشین لباسشویی با وجود نقص فنی، به راحتی می تواند به سایر قسمت های ماشین لباسشویی آسیب برساند و هزینه های گزافی را متحمل شود.

پس با نمایندگی بوش در اهواز همراه باشید تا دلایل قفل شدن درب ماشین لباسشویی بوش را بررسی کرده و بیشتر بدانید.

قفل کودک را فعال کنید

اولین دلیل قفل بودن ماشین لباسشویی بوش، فعال شدن قفل کودک است. اگر درب ماشین لباسشویی پس از شستشو به طور خودکار باز نمی شود و خطای CL را روی نمایشگر می بینید به این دلیل است که قفل کودک در ماشین لباسشویی بوش فعال است.

خیلی راحت با غیرفعال کردن این دکمه مشکل شما حل می شود و درب ماشین لباسشویی شما باز می شود و می توانید لباس ها را بیرون بیاورید.

بررسی مسیر تخلیه آب

گاهی اوقات پس از اتمام برنامه شستشو، ممکن است احساس کنید که هنوز آب در مخزن وجود دارد و این باعث می شود درب ماشین لباسشویی باز نشود. این مشکل نشان دهنده مسدود بودن مسیر تخلیه آب یا مشکل دیگری است.

دو راه برای رفع این مشکل وجود دارد:

  1. اولین راه حل این است که ماشین لباسشویی را دوباره در حالت شستشو یا آبکشی تنظیم و روشن کنید. اگر پس از انجام این فرآیند مشکل برطرف شود، درب باز می شود و شاید دلیل قفل بودن ماشین لباسشویی بوش همین باشد.
  2. راه حل دوم بررسی شیلنگ یا مسیر تخلیه آب است. برای این کار باید فیلترها یا مسیر زهکشی را به طور کامل بشویید و دوباره در جای خود نصب کنید. اما از آنجایی که این قسمت از ماشین لباسشویی بسیار حساس است پیشنهاد می کنیم این کار را به یک تعمیرکار بسپارید.

بررسی مشکل میکروسوئیچ

یکی دیگر از دلایل قفل بودن ماشین لباسشویی بوش ممکن است مربوط به خرابی قفل درب یا میکروسوئیچ باشد. وظیفه اصلی میکروسوئیچ در ماشین لباسشویی بوش بسته نگه داشتن درب هنگام شستشو است. اگر این قسمت حساس آسیب ببیند، درب ماشین لباسشویی باز نمی شود و نیاز به تعویض یا تعمیر دارد و اجازه نمی دهد ماشین لباسشویی به درستی کار کند.

در ماشین لباسشویی بوش اگر مشکل باز نشدن درب به دلیل خرابی میکروسوئیچ یا قفل درب باشد با نشان دادن کد خطای مربوط به این مشکل به شما نشان می دهد که این قطعه ایراد دارد و باید به سرعت بررسی و تعمیر شد. توسط تعمیرکار تعمیر شود

لباس ها بین در و محفظه داخلی گیر می کنند

یکی دیگر از دلایل قفل شدن ماشین لباسشویی بوش ممکن است به دلیل گیر کردن لباس ها بین در و محفظه داخلی باشد. ممکن است هنگام قرار دادن لباس ها در محفظه لباسشویی دقت کافی نداشته باشید و لباس ها بین در و محفظه اصلی گیر کنند و دلیل این مشکل نیز همین است. نحوه قرار گرفتن لباس ها در داخل محفظه موضوع مهمی است که قبل از شروع شستشو باید به آن توجه کنید.

گذاشتن بیش از حد لباس در درام ماشین لباسشویی بوش

حتما می دانید که هر ماشین لباسشویی قدرت و ظرفیت خاصی دارد و باید در هنگام شستشو به آن توجه کنید. گاهی اوقات قرار دادن لباس های زیاد در وان ماشین لباسشویی مانع از شستشوی مناسب و حتی دلیل اصلی قفل شدن درب ماشین لباسشویی بوش می شود.

هنگام قرار دادن لباس ها در محفظه لباسشویی توجه داشته باشید که لباس و محفظه لباسشویی در فاصله یک کف دست قرار گرفته و بدون در نظر گرفتن فضای خالی ماشین لباسشویی خود را کاملا روشن نکنید. زیرا این کار عواقب زیادی به همراه خواهد داشت و ممکن است به موتور فشار وارد کند و لباس ها به خوبی شسته نشوند و اجازه ندهند که درب ماشین بعد از شستشو باز شود.

جمع بندی

آخرین دلیل قفل شدن ماشین لباسشویی بوش ممکن است به دلیل پوسیدگی و خرابی لولاهای ماشین لباسشویی باشد. مانند سایر لوازم خانگی، ماشین لباسشویی ممکن است پس از مدتی فرسوده و پوسیده شود.

لولاها که یکی از قطعات اصلی ماشین لباسشویی هستند به دلیل مواد لاستیکی مانندی که دارند ممکن است پس از مدتی خراب و پوسیده شوند و از باز و بسته شدن راحت درب ماشین لباسشویی جلوگیری کنند. اگر احساس کردید که این قطعه آسیب دیده یا پوسیده شده است، با تعویض این قطعه مشکل شما خیلی راحت حل می شود.