سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش غیرفعال کردن Safe Search گوگل

نظر

شاید این روزها ندانید که جستجوی ایمن گوگل به اجبار در اینترنت ایران فعال شده است و با هر اینترنتی می توانید هر چیزی را در گوگل جستجو کنید، پاسخ آن از طریق سرور گوگل که برای کودکان راه اندازی شده است و این سرور داده می شود. برای کودکان طراحی شده است. است. این بدان معناست که نتایجی که گوگل برای بزرگسالان نمایش می دهد به طور کلی فیلتر می شوند در ادامه با وبلاگ فلامینگو همراه باشید.

در این آموزش می آموزیم که چگونه جستجوی ایمن گوگل را غیرفعال کنیم یا جستجوی ایمن گوگل را غیرفعال کنیم (بهتر است ترجمه نشود) تا جستجوی بهتری در گوگل داشته باشیم. البته اگر دانشی در زمینه نحوه عملکرد سرویس DNS دارید، قطعا می توانید به راحتی این کار را انجام دهید. راحت تر بفهمند و عیب یابی کنند. نگران نباشید در این آموزش توضیح مختصری در مورد سرور DNS خواهیم داد.

جستجوی ایمن گوگل safe search چیست

جستجوی ایمن گوگل روشی است که از طریق آن گوگل یک سری از نتایج جستجوی گوگل را فیلتر می کند و به تمام درخواست های ارسال شده توسط مجموعه ای از سرورهای در نظر گرفته شده برای کودکان پاسخ می دهد. البته فعال سازی جستجوی ایمن گوگل برای کودکان مفید است و تا حدی جستجوهایی با صحنه های خشن و خشن و همچنین پورنوگرافی را فیلتر می کند.

مراقب باشید جستجوی ایمن گوگل همانطور که از نامش پیداست فقط در مورد نتایج جستجوهای انجام شده توسط موتور جستجوی گوگل اعمال شود. یعنی اگر از موتورهای جستجوی دیگری مانند یاهو و بینگ استفاده می کنید، این گزینه را نخواهید داشت. حتما متوجه شده اید که یکی از راه های دور زدن این سرویس استفاده از موتورهای جستجوی دیگر است. اما صبر کنید، راه بهتری وجود دارد.

برای استفاده از موتورهای جستجوی دیگر، کافی است به تنظیمات گوگل کروم بروید و سپس مانند تصویر زیر، از طریق منوی Search Engine Search Safe را دور بزنید و سپس موتور جستجوی دیگری را انتخاب کنید.

چگونه بفهمیم جستجوی ایمن گوگل فعال است یا غیر فعال؟

فقط مرورگر خود را باز کنید و جستجوی ایمن را در کادر جستجو جستجو کنید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید عبارت Safe Search on نمایش داده می شود و به این معنی است که جستجوی ایمن گوگل فعال است. البته اگر وارد تنظیمات مرورگر خود شوید و سپس در کادر جستجو عبارت Safe Search را تایپ کنید، باز هم این نتیجه را دریافت خواهید کرد.

روشی هم برای علاقه مندان به حوزه شبکه وجود دارد و آن استفاده از CMD است. اگر آدرس Google را در داخل CMD ویندوز مانند تصویر زیر پینگ کنید، آدرس سرور Google در نظر گرفته شده برای کودکان بازگردانده می شود.

یکی از آدرس های IP سرورهای گوگل در نظر گرفته شده برای کودکان 216.239.38.120 می باشد که با پینگ گوگل مطابق تصویر بالا مشخص می شود.

روش اول: جستجوی ایمن گوگل را از طریق فایل Hosts غیرفعال کنید

فایلی در داخل سیستم عامل ویندوز وجود دارد که ویندوز قبل از رفتن به سرور DNS از آن فایل آدرس می خواهد و اگر آن فایل آدرس ها را نداشته باشد، ویندوز به سرور DNS تنظیم شده روی کارت شبکه می رود. نام این فایل Host می باشد و در مسیر زیر قرار دارد.

یکی از آدرس های IP سرورهای گوگل در نظر گرفته شده برای کودکان 216.239.38.120 می باشد که مطابق تصویر بالا با پینگ گوگل مشخص می شود.

روش 1: جستجوی ایمن Google را از طریق فایل Hosts غیرفعال کنید

فایلی در داخل سیستم عامل ویندوز وجود دارد که ویندوز قبل از رفتن به سرور DNS از آن فایل آدرس می خواهد و اگر آن فایل آدرس ها را نداشته باشد، ویندوز به سرور DNS تنظیم شده روی کارت شبکه می رود. نام این فایل Host می باشد و در مسیر زیر قرار دارد.

این دو خط آدرس را مانند تصویر بالا به انتهای فایل اضافه کنید و سپس ذخیره کنید. در پایان فایل ویرایش شده را در مسیر اصلی قرار دهید. البته از آنجایی که دسترسی مدیریتی لازم است باید با دسترسی Administrator انجام شود و اگر گزینه ای ظاهر شد روی Continue کلیک کنید.

این آدرس یکی از سرورهای بزرگسال گوگل است و به این ترتیب هر زمان که بخواهیم از گوگل استفاده کنیم ابتدا ویندوز آدرس گوگل را از این فایل می خواهد و چون آدرس سرور را درست وارد کرده ایم جستجوی ایمن غیرفعال شده و درخواست های ما مستقیما به سرور. گوگل اصلی که مخصوص بزرگسالان است ارسال می شود. یکی از بهترین راه ها برای غیرفعال کردن جستجوی ایمن گوگل این روش است.

روش دوم: غیرفعال کردن جستجوی ایمن گوگل از طریق هک

راه دیگر برای غیرفعال کردن جستجوی ایمن گوگل استفاده از سرویس شکن است. این سرویس توسط یک تیم ایرانی برای دور زدن تحریم اینترنت راه اندازی شد. آموزش کامل این سرویس در دوره جستجوی پیشرفته در گوگل موجود است. برای استفاده از این سرویس کافیست وارد سایت Shecan شوید و آدرس های IP ذکر شده را در قسمت DNS کارت شبکه وارد کنید.

با استفاده از این دو روش می توان جستجوی ایمن گوگل را به راحتی فعال و غیرفعال کرد. اگر از این روش ها استفاده نمی کنید، این گزینه قفل است و نمی توانید جستجوی ایمن گوگل را غیرفعال کنید.

سرویس DNS چیست؟

سرویس DNS که مخفف Domain Name System است مانند یک دفترچه تلفن است. در دفترچه تلفن خود برای هر شماره تلفن یک نام در نظر می گیریم، زیرا به خاطر سپردن همه شماره تلفن ها مشکل است و ممکن است اشتباه کنیم. عملکرد سرویس DNS دقیقاً یکسان است.

سرویس DNS وظیفه تبدیل نام به آدرس IP را بر عهده دارد. به عنوان مثال وقتی در مرورگر خود وارد سایت www.bamadoon.com می شوید، این سرویس وظیفه تبدیل این نام به آدرس IP را بر عهده دارد، زیرا در محیط اینترنت و شبکه، این نام ها معنایی ندارند و فقط از IP استفاده می کنند. مرتبط (البته مک آدرس هم هست ولی فعلا بحثی نیست). آدرس IP سایت بامادون 171.22.24.104 می باشد و آدرسی منحصر به فرد است که این اعداد در محیط اینترنت قابل درک است.

در نتیجه، DNS با مراجعه به کش ویندوز به دنبال آدرس می گردد. یکی از قسمت های کش فایل Hosts در ویندوز توسط DNS ارجاع داده می شود و در صورت عدم وجود مشخصات در این قسمت و همچنین در کش دینامیک ویندوز که با دستور ipconfig /displaydns مشخص شده است، وظیفه یافتن آدرس IP می باشد. سرور DNS که به کارت شبکه اختصاص داده شده است.

این یک توضیح بسیار مختصر در مورد سرویس DNS بود، به زودی مقاله ای در مورد سرویس DNS در سایت قرار خواهیم داد و به طور جامع در مورد آن بحث خواهیم کرد.

اگر از سرور DNS در شبکه خود استفاده می کنید، می توانید از جستجوی ایمن گوگل در شبکه ثانویه و اکتیو دایرکتوری با ایجاد Primary Zone و همچنین ایجاد یک رکورد A که به IP ذکر شده اشاره می کند، استفاده کنید.

جمع بندی

امیدوارم آموزش غیرفعال کردن جستجوی ایمن گوگل برای شما مفید بوده باشد و بتوانید جستجوی پیشرفته و نامحدود انجام دهید. همانطور که در ابتدای آموزش گفتیم، اگر با مکانیسم کار سرویس DNS آشنایی داشته باشید، این موضوع را بسیار راحت تر متوجه خواهید شد. اگر سوالی دارید در قسمت نظرات بنویسید تا به شما پاسخ دهم.